Jakie Działania Są Kluczowe dla Zasięgu w Mediach Społecznościowych?
Czytaj też: Skończył się czas darmowych zasięgów. Ekspert: żeby zaistnieć w mediach społecznościowych, stare sposoby już nie wystarczą
Kluczowe Działania dla Osiągnięcia Szerokiego Zasięgu
Będę brutalny i powiem, że te działania to jest po prostu budżet mediowy. Oczywiście możemy próbować robić jakieś virale, ale to loteria. Mamy na koncie kilka udanych virali, ale również kilka nieudanych. Na sam koniec, wciąż nie wiesz, co działa, a co nie.
Istotna jest regularność, ale wsparta działaniami mediowymi. Warto na promocję stworzonej treści wydać 10-krotność kosztu jej produkcji. Jeżeli już coś tworzymy, ważne, by ktoś to zobaczył.
Wybór Idealnego Medium
Medium musi być spójne z grupą odbiorców. Jeżeli prowadzimy biznes B2B, najlepsza będzie platforma LinkedIn. Jeżeli naszą grupą odbiorców jest generacja Z, najrozsądniejszym miejscem publikacji będzie TikTok. Instagram i Facebook to platformy, na których są wszyscy. Pytanie brzmi – jak często?
Ty masz pewnie jeszcze konto na Facebooku?
Użytkowanie Mediów Społecznościowych
Zapewne pojawiasz się na Instagramie. Jeżeli moja firma chciałaby dotrzeć do ciebie, to na tej platformie musielibyśmy publikować materiały.
Czytaj też: Częsty błąd ludzi od marketingu: „chcą zrobić zabawną reklamę, żeby była po prostu śmieszna”
Czy Warto Dywersyfikować?
Dywersyfikacja jest jak surfing na falach. Facebook kiedyś był wznoszącą falą, teraz to Instagram i TikTok. Ważne jest wyczucie momentu, aby na tych falach popłynąć. Teraz mamy kolejną falę – TikToka. Fala Facebooka jest już płaska, więc trzeba na nim być, ale swoje działania skupiać w innym miejscu.
Zagrożenia w Influencer Marketingu
Są dwa główne zagrożenia. Pierwsze to niepotraktowanie działań influencerów poważnie. A ci ludzie mają realny wpływ i zasięgi. Pojawia się ryzyko, że nieodpowiednio przygotujemy się do kampanii. Nie sprawdzimy influencerów pod kątem fake followersów czy negatywnych treści.
Pandora Gate
Pandora Gate pokazuje, jak ważne jest wcześniejsze sprawdzenie influencerów. Marki, które zostały dotknięte, szybko zamknęły swoje działania.
Czytaj też: „W świecie influencerów liczą się tylko zasięgi, pieniądze i kokaina”. Wszyscy mówią, że chcą walczyć z patologią w sieci — ale nie każdy mówi szczerze
„Mamy teraz kolejną falę – TikToka. Fala Facebooka jest już płaska. Więc trzeba na nim być, ale swoje działania skupiać w innym miejscu”
Fot.: Materiały prasowe
Drugie Zagrożenie
Współpracujemy z człowiekiem, który często nie jest profesjonalnym marketerem. To są osoby, dla których działania w social mediach są dodatkowe. Nie możemy oczekiwać, że będą full profesjonalne i zawsze terminowe. Klienci często się denerwują, ale my staramy się to normalizować.
Agencja Tears of Joy
Naszymi klientami są marki. Naszym celem jest stworzenie agencji, która robi ciekawe kampanie. W naszej bazie klientów mamy takie firmy jak Durex, Monini, Lego i Millenium. Otwarliśmy się również na firmy zagraniczne.
Marketing w Specyficznych Branżach
Branża zbrojeniowa może publikować treści związane z HR-em i budowaniem wizerunku firmy jako miejsca pracy. Nie ma produktu, który nie pasuje do mediów społecznościowych. Social media to Internet, a Internet to ludzie – konsumenci.
Z dobrze wypracowaną strategią wiemy, co powiedzieć, do kogo i gdzie ich znaleźć. Gwarantuję, że takie miejsce w social mediach istnieje.
#mediacontent #socialmedia #influencermarketing #biznes #marketing #TikTok #Instagram #Facebook #media #strategie #viral #LinkedIn #marketingstrategies #TearsofJoy #business #dywersyfikacja #HR