By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Pomysł na biznes > Polskie start-upy medtech podbijają zagraniczne rynki
Pomysł na biznes

Polskie start-upy medtech podbijają zagraniczne rynki

Opublikowane 25 lipca 2024
Udpstępnij
6 min czytania
Udpstępnij


Spis treści
Huawei Startup Challenge – Innowacje w Medtech„Tech for Better Health”Najbardziej innowacyjne polskie start-upyWsparcie pracowników sektora medycznegoPolskie start-upy podbijają rynek międzynarodowyWsparcie dla innowatorówNagrody dla najlepszych start-upówPolskie start-upy na arenie międzynarodowej



Huawei Startup Challenge – Innowacje w Medtech

Huawei Startup Challenge – Innowacje w Medtech

Według danych PARP, 13% polskich start-upów to podmioty z sektora medtech, które tworzą innowacje na rzecz zdrowia i wellbeingu. Od projektów opartych na metawersum i rozszerzonej rzeczywistości, po te dedykowane walce z uzależnieniami i stresem, polskie start-upy coraz częściej mają globalne ambicje. Najlepsze projekty mogą teraz zaistnieć i pozyskać finansowanie w konkursie Huawei Startup Challenge.

– Do konkursu zapraszamy wszystkie start-upy, małe i średnie przedsiębiorstwa, które mają już opracowany pomysł i szukają finansowania albo mają dopiero jakąś wstępną wizję – mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska. – Za pierwsze, drugie i trzecie miejsce przewidziane są oczywiście nagrody finansowe. Dwie poprzednie edycje pokazały, że konkurs daje start-upom możliwość zaistnienia w przestrzeni medialnej i pozyskania finansowania oraz partnerów.

Huawei Startup Challenge to program wsparcia młodych innowatorów i start-upów pozytywnego wpływu, które tworzą technologie na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Trzecia edycja konkursu, organizowana we współpracy ze Startup Academy, skupia się na zdrowiu i innowacjach medycznych. Do konkursu można zgłaszać projekty z obszaru medtech, ukierunkowane na ochronę i poprawę zdrowia fizycznego i psychicznego.

„Tech for Better Health”

– Hasłem trzeciej edycji jest „Tech for Better Health”, czyli rozwiązywanie problemów dotyczących zdrowia. W obszarze medtech jest ogromny potencjał tworzenia nowych, przełomowych i skalowalnych globalnie technologii – mówi Alicja Tatarczuk, menedżerka ds. CSR w Huawei Polska.

Najbardziej innowacyjne polskie start-upy

Opublikowany w tym roku raport PARP („Top Disruptors in Healthcare”) prezentuje najbardziej innowacyjne polskie start-upy z branży medtech. Autorzy zidentyfikowali ok. 380 takich podmiotów, z których najwięcej działa w obszarze kardiologii, onkologii i neurologii.

– Obserwujemy technologie związane z rozszerzoną rzeczywistością, sztuczną inteligencją czy przetwarzaniem ogromnych zbiorów danych. Od czasu pandemii COVID-19, kiedy rozpoczęliśmy erę telemedycyny, potrzeba analizy i przetwarzania danych zyskała na znaczeniu – mówi Michał Misztal, prezes Startup Academy. – Jednocześnie rozkwitają aplikacje mobilne mające na celu poprawę dobrostanu psychicznego, wspierające terapię i walkę z depresją.

Wsparcie pracowników sektora medycznego

Oprócz technologii usprawniających leczenie, branża medtech skupia się na wsparciu pracowników sektora medycznego, profilaktyce zdrowotnej i wellbeingu pacjentów. Trend ten jest widoczny na globalnej skali. Według raportu Deloitte tylko 19% medycznych start-upów koncentruje się na leczeniu, a niemal połowa (46%) na profilaktyce i diagnozie.

Polskie start-upy podbijają rynek międzynarodowy

– W obszarze przedmedycznym obserwujemy polskie start-upy, które starają się skrócić ścieżkę dostępu do specjalistów. Chcą usprawnić proces przepływu informacji, diagnozy i leczenia – mówi Michał Misztal. – Mimo regulacyjnych obostrzeń, polskie start-upy medyczne radzą sobie zarówno na rodzimym rynku, jak i za granicą.

– Polskie start-upy medyczne już teraz podbijają zachodnie rynki. Niekiedy łatwiej jest im wejść na rynek niemiecki niż polski, który jest lepiej przygotowany pod względem regulacyjnym – dodaje prezes Startup Academy.

Wsparcie dla innowatorów

Z raportu PARP wynika, że polskie start-upy z branży medtech finansują się głównie ze środków własnych, wsparcia prywatnych inwestorów oraz funduszy krajowych i europejskich. Oprócz finansowania, potrzebują również doradztwa i kontaktów, by podbijać międzynarodowe rynki.

– Start-upy potrzebują wiedzy prawnej, szkoleń z zakresu ochrony własności intelektualnej czy komercjalizacji. Odpowiedzią na te potrzeby jest Huawei Startup Challenge, który oferuje wsparcie finansowe oraz bogaty pakiet promocyjny – mówi Alicja Tatarczuk.

Nagrody dla najlepszych start-upów

Huawei ufundował trzy nagrody pieniężne o łącznej wartości 200 tys. zł dla najlepszych start-upów. Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł, a za drugie i trzecie miejsce przewidziane są odpowiednio 60 tys. i 40 tys. zł. Huawei Startup Challenge daje młodym spółkom możliwość dotarcia do inwestorów oraz zaistnienia na jednej z największych scen start-upowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polskie start-upy na arenie międzynarodowej

Do dwóch poprzednich edycji konkursu zgłosiło się ponad 200 obiecujących spółek. Część z nich odnosi już międzynarodowe sukcesy. – Start-up Wheelstair, który wygrał pierwszą edycję Huawei Startup Challenge, walczy teraz o globalną nagrodę na targach w Düsseldorfie. To dowód na to, że polskie start-upy zmieniają świat na lepsze – mówi Ryszard Hordyński.

Zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu można wysyłać do 31 grudnia br. poprzez stronę www.huaweistartupchallenge.com. Pierwsza dwudziestka najbardziej innowacyjnych start-upów zostanie ogłoszona pod koniec stycznia 2023 roku. Wybierze ją kapituła złożona z przedstawicieli świata nauki, biznesu i ekspertów sfery publicznej.

– Huawei Startup Challenge stanowi dla nas lupę, przez którą widzimy, jak wielki potencjał drzemie w polskich innowatorach i jak z ich pomocą możemy budować siłę gospodarczą kraju – mówi menedżerka ds. CSR w Huawei Polska.

#HuaweiStartupChallenge #Medtech #Innowacje #PolskieStartUpy #Zdrowie #Technologia #ZrównoważonyRozwój #StartupAcademy #CSR #TechnologieMedyczne

Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów

Jak otworzyć mobilną kawiarnię?

Biznesplan sklepu internetowego: kluczowe elementy

Otwarcie salonu kosmetycznego: formalności i koszty

Biznesplan salonu kosmetycznego: jak go przygotować?

Polska fizyczka z nagrodą European Inventor 2024

Franczyza FitCake: Międzynarodowy biznes bez cukru
Pomysł na biznes

Franczyza FitCake: Międzynarodowy biznes bez cukru

Budka z zapiekankami – jak otworzyć i wymagania?
Pomysł na biznes

Budka z zapiekankami – jak otworzyć i wymagania?

Żabka debiutuje na GPW po 26 latach działalności

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.