By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Biznes > Zielona transformacja firm: Co biznes robi dla planety?
Biznes

Zielona transformacja firm: Co biznes robi dla planety?

Opublikowane 26 lipca 2024
Udpstępnij
7 min czytania
Udpstępnij



Spis treści
Transformacja w Biznesie: Przyszłość Zrównoważonego RozwojuŚwiadomość Przedsiębiorców w PolsceLider Zrównoważonej TransformacjiOni Zmieniają ŚwiatSurowiec, Nie Odpad


Transformacja w Biznesie: Przyszłość Zrównoważonego Rozwoju

Transformacja w Biznesie: Przyszłość Zrównoważonego Rozwoju

Świat stoi w obliczu poważnych wyzwań – od zagrożeń związanych ze zmianami klimatycznymi i degradacją środowiska, po rosnące ubóstwo i nierówności społeczne. Potrzebujemy szybkiej zmiany, która zapewni godne życie obecnym i przyszłym pokoleniom. Zmiany, w którą zaangażuje się wiele środowisk, w tym firmy i korporacje.

Świadomość Przedsiębiorców w Polsce

Przedsiębiorcy w Polsce są świadomi tych wyzwań i konieczności przeprowadzenia zrównoważonej transformacji. Tego wymaga od nich prawo, czują też presję rynku. Nie bez znaczenia jest również perspektywa oszczędności. Takie przynajmniej motywacje wskazują firmy biorące udział w badaniu przeprowadzonym przez Bank BNP Paribas, którego wyniki przedstawia raport „Koniunktura finansowania zrównoważonych zmian biznesu w Polsce”.

Niezależnie od tego, co motywuje biznes do działania, ważne, że w transformację inwestuje już co trzecia firma w Polsce, a kolejne 10 proc. dołączy do tego grona w ciągu najbliższych trzech lat – czytamy w raporcie. Co więcej, pozostali, a więc ok. 60–70 proc. przedsiębiorstw, już szykuje się do zmian, wiedząc, że ich wdrożenie jest konieczne. Inwestycje kosztują, ale przedsiębiorcy wiedzą, jak je sfinansować. Blisko 80 proc. osób biorących udział w badaniu Banku BNP Paribas uważa, że produktów i rozwiązań oferowanych na rynku jest dużo i są one łatwo dostępne.

Lider Zrównoważonej Transformacji

Jednym z banków najsilniej kojarzonych z ofertą ukierunkowaną na inwestycje w zielone zmiany jest Bank BNP Paribas, dla którego zrównoważony rozwój, w tym odpowiedzialne podejście do kwestii społecznych i ochrony środowiska, są szczególnie ważne. Fakt ten potwierdza jeden z głównych celów przyjętej na lata 2022–2025 strategii GObeyond, czyli dalszy rozwój, zakładający nie tylko działanie efektywne, ale uwzględniające także zaangażowanie we wsparcie rozwoju pracowników, kwestie istotne społecznie i przeprowadzane w duchu zasad zrównoważonego rozwoju.

Jeden z czterech filarów strategii Grupy BNP Paribas na lata 2022-2025 – UP – zakłada stworzenie oferty wysokiej jakości produktów i usług bankowych oraz pozabankowych. Należy do nich jest m.in. wdrożenie Kredytu Ekologicznego wspomagającego transformację energetyczną polskich przedsiębiorstw.

Drugi filar – POSITIVE – to działania wzmacniające pozycję Banku BNP Paribas jako odpowiedzialnego i zaufanego partnera finansowego, wspierającego zrównoważony rozwój swoich Klientów, będącego jednocześnie ich przewodnikiem w świecie cyfrowej i zrównoważonej transformacji. Jednym z rozwiązań oferowanych przez bank jest finansowanie w formule Sustainability-Linked Loan. To kredyt z niższą marżą powiązaną z realizacją celów ESG.

Co więcej, w swojej strategii Bank BNP Paribas zobowiązuje się wspierać swoich Klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, ograniczać negatywny wpływ własnej działalności na środowisko, a także zwiększać świadomość społeczną oraz dzielić się z innymi dobrymi ekologicznymi praktykami.

Oni Zmieniają Świat

Bank BNP Paribas nie tylko dba o kwestie związane z transformacją we własnym zakresie, ale też chętnie dzieli się doświadczeniem i ekspercką wiedzą z Klientami, wspierając ich w prowadzeniu biznesu w zrównoważony sposób. Licznych przykładów tego rodzaju praktyk dostarcza skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji paneuropejska kampania „For those who move the world”, która przedstawia konkretne, wspólne działania Grupy BNP Paribas prowadzone z przedsiębiorstwami z różnych europejskich krajów na rzecz ich zrównoważonego rozwoju i transformacji.

Przedstawione w kampanii przykłady wdrożonych zmian dotyczą m.in. transformacji energetycznej, energooszczędności, mobilności, międzynarodowej ekspansji czy innowacji produktowych. Kampania przybliża prowadzone w tych obszarach działania, zaprezentowane w case studies oraz materiałach wideo. Ukazują one Klientów banku, którzy są w trakcie transformacji lub mają ją już za sobą, jak m.in. Jaguar Land Rover oraz działające w sektorze magazynowym francuskie przedsiębiorstwo Exotec.

Wśród firm, które odniosły sukces przy współpracy z Bankiem BNP Paribas, nie brakuje też przedsiębiorstw działających na polskim rynku. To m.in. producent farb Grupa Śnieżka, wytwórca odzieży termoaktywnej Brubeck, dostawca wysokiej jakości produktów pochodzących z recyklingu opon Contec czy System 3E – twórca innowacyjnej technologii budowy domów.

Czego dzięki wsparciu Banku BNP Paribas udało się dokonać Grupie Śnieżka? Jej dwie spółki – Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA oraz Śnieżka Trade of Colours sp. z o.o. – korzystają z finansowania w formule Sustainability-Linked Loan. Efektem przeprowadzonych dzięki bankowemu wsparciu inwestycji jest redukcja zużycia wody oraz korzystanie z energii pochodzącej w stu procentach z OZE w biurach i fabrykach spółek. Śnieżka rozszerzyła także swoją ofertę o produkty o niskim wpływie na środowisko i wysokiej zawartości składników pochodzenia naturalnego.

Surowiec, Nie Odpad

Utylizacja zużytych opon to duży problem dla środowiska – każdego roku na świecie wyrzuca się ich ponad miliard. Tylko w latach 2018–2020 w wyniku spalania opon do atmosfery trafiło 18 mln ton CO2. Sposób na ich bardziej przyjazną dla planety utylizację znalazła firma Contec. Opracowana przez nią technologia Molten® umożliwia wytworzenie ze zużytych opon odzyskanej sadzy technicznej (rCB) oraz oleju popirolitycznego. Surowce te mogą być wykorzystane w wielu branżach, m.in. wyrobów gumowych, tworzyw sztucznych, powłok i lakierów czy tuszy, tonerów i barwników.

– W obecnych czasach nikt już nie ma wątpliwości, że ponowne wykorzystanie surowców to konieczność. Wdrożenie gospodarki cyrkularnej to jednak nie tylko działanie proekologiczne, związane z troską o klimat. Dostrzegamy w nim także olbrzymi potencjał biznesowy. Za nami rozbudowa zakładu w Szczecinie, a przed nami kolejne ambitne projekty. Doceniamy więc możliwość współpracy z zaufanym partnerem takim, jak Bank BNP Paribas, który podziela nasze wartości i wspiera nas swoim doświadczeniem w realizacji projektów na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Krzysztof Wróblewski, Prezes Zarządu Contec S.A.

Bank BNP Paribas sfinansował zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w procesie recyklingu zużytych opon. Pomógł też w uzyskaniu potrzebnych gwarancji bankowych, zapewnił spółce dostęp do lokat na korzystnych warunkach oraz umożliwił użytkowanie wygodnej platformy walutowej.

Więcej historii firm, które wspólnie z Bankiem BNP Paribas przeszły udaną transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju, oraz dostępnych rozwiązań, można znaleźć na stronie kampanii „For those who move the world”.


#zrównoważonyrozwój #greenfinance #BankBNPParibas #zmianaklimatu #ekotransformacja #biznes #innowacje #technologiaprzyszłości #gospodarkacyrkularna #ESG


Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów
Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare
Biznes

Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare

PFR wspiera rozwój nowych technologii
Biznes

PFR wspiera rozwój nowych technologii

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień
Biznes

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?
Biznes

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe
Biznes

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.
Biznes

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence
Biznes

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence

Start-upy w Polsce znowu rosną
Biznes

Start-upy w Polsce znowu rosną

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.