By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Biznes > Rozwój i zarobki w McDonald’s – Biznes
Biznes

Rozwój i zarobki w McDonald’s – Biznes

Opublikowane 27 lipca 2024
Udpstępnij
7 min czytania
Udpstępnij

Korzyści z Bycia Franczyzobiorcą McDonald’s: Historie Sukcesu

Jakie jeszcze są korzyści z bycia franczyzobiorcą pod szyldem znanej marki? Zapytaliśmy Natalię Pałkę-Urban i Piotra Pożaka, którzy prowadzą restauracje McDonald’s w różnych miejscach kraju. Oboje zdecydowali się rozwijać i skalować swój biznes ze sprawdzonym partnerem u boku.

Biznes dla Ambitnych

Natalia Pałka-Urban pochodzi z rodziny, w której przedsiębiorczość przekazywana jest w genach. Po kilku latach pracy na uczelni, w 2013 roku zdecydowała się zrezygnować z etatu i spróbować swoich sił jako przedsiębiorczyni prowadząca restaurację McDonald’s. Obecnie zarządza 9 lokalami w województwie wielkopolskim. Jak sama przyznaje, motorem napędowym do podjęcia współpracy z marką była przede wszystkim chęć rozwoju ze stabilnym partnerem.

—Nie zdecydowałabym się na prowadzenie innej restauracji niż McDonald’s. Myślę, że nie jestem aż tak odważna. Cenię sobie poczucie swobody, czas spędzony z rodziną. Współpracując z tak silnym partnerem mogę skupić się na rozwijaniu biznesu, a nie na przykład na tworzeniu i wdrażaniu standardów operacyjnych. Mam przestrzeń, by realizować się jako kobieta biznesu, bo wiele rozwiązań otrzymuję od franczyzora — mówi Natalia Pałka-Urban.

Piotr Pożak, który prowadzi 3 restauracje McDonald’s w województwach lubelskim i mazowieckim, od lat był związany z branżą gastronomiczną. Mimo że dotychczasowa praca spełniała jego oczekiwania, wiedział, że samemu będzie mu trudno skalować biznes. Dlatego dołączył do systemu McDonald’s i postawił na rozwój w modelu franczyzowym.

—Mimo satysfakcji, jaką dawała mi dotychczasowa praca, szukałem silnego, dużego partnera, z którym mógłbym realizować cele biznesowe, rozwijać się jako przedsiębiorca i lider. Wtedy natrafiłem na artykuł o franczyzie McDonald’s. Pomyślałem: czemu nie spróbować swoich sił? — podkreśla Piotr. —To, co skłoniło mnie do związania swojej przyszłości zawodowej z marką, to na pewno możliwości ciągłego rozwoju i poczucie bezpieczeństwa. Praca w branży gastronomicznej daje satysfakcję i dużo przyjemności, ale jest też wyzwaniem. Brak przewidywalności, zdarzenia losowe, okoliczności zewnętrzne, jak np. wzrost kosztów działalności, to sytuacje, na które trzeba być przygotowanym. Franczyza McDonald’s pozwala na prowadzenie biznesu samodzielnie, jednak przy pomocy silnego partnera, który w trudnych sytuacjach nie zostawia swoich franczyzobiorców — zaznacza Piotr Pożak.

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald's Polska

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska
Fot.: McDonald’s

Jasne Kryteria, Silne Wsparcie

Umowa franczyzy z McDonald’s podpisywana jest z reguły na 20 lat na restaurację i wymaga zainwestowania ok. 5,5 mln zł. Minimum 25 proc. to środki własne, choć ta kwota czasami może być niższa — najważniejsze jest wysokie dopasowanie kandydata do profilu franczyzobiorcy, którego szuka marka, i odpowiednia motywacja. Po 20 latach i pozytywnej ocenie współpracy, licencjobiorca może podpisać nową umowę franczyzy na kolejny okres. McDonald’s ma jasno określone wymagania wobec kandydatów na franczyzobiorców. Równie klarownie definiuje także zakres wsparcia i model współpracy.

—Franczyza McDonald’s to dostęp do know-how firmy, która doskonali swój model współpracy od dekad, będąc niewątpliwym liderem na rynku. To sprawdzony koncept biznesowy, który umożliwia stały rozwój nawet w wymagających, zmiennych warunkach rynkowych — podkreśla Piotr Pożak.

Niezależnie od sytuacji, franczyzobiorcy McDonald’s mogą liczyć na możliwość konsultacji z ekspertami z Centrum Serwisowego, liczne szkolenia (również dla kadry kierowniczej w swoich organizacjach) oraz udział w ogólnopolskich akcjach marketingowych. Przede wszystkim jednak franczyza McDonald’s oznacza najwyższe i sprawdzone standardy oraz procedury. Marka wspiera swoich partnerów w roli liderów i pomaga im rozwijać biznes.

McDonald’s z racji tego, że jest marką globalną, posiada i zbiera każdego dnia doświadczenie w Polsce i z rynków na całym świecie. Nad wyborem najlepszych praktyk pracuje sztab ludzi, a mi są one przekazywane w tzw. „pigułce”. Z takim wsparciem prowadzenie kilku czy nawet kilkunastu restauracji jest efektywne, skuteczne i dużo łatwiejsze — dodaje Natalia Pałka-Urban.

Natalia Pałka-Urban, franczyzobiorczyni McDonald's Polska

Natalia Pałka-Urban, franczyzobiorczyni McDonald’s Polska
Fot.: McDonald’s

Satysfakcja Zawodowa i Prywatna

Przy odpowiednio zbudowanej własnej organizacji franczyzowej oraz zmotywowanym zespole prowadzenie restauracji można bez problemu pogodzić z życiem rodzinnym i realizacją pasji. — Kiedyś jeden z gości w mojej restauracji powiedział mi, że „miarą sukcesu jest ilość wolnego czasu”. Jeśli wierzyć tej maksymie, to osiągnęłam sukces. Mam czas na to, na co mam ochotę. Oczywiście jest to efekt pracy, pozyskania i rozwoju właściwych osób, z którymi współpracuję i znalezienia odpowiedniej równowagi między obowiązkami i przyjemnościami, między tym, co jest pilne, a co nie, między tym, co wymaga mojego zaangażowania, a co można powierzyć komuś innemu — mówi Natalia Pałka-Urban.

Franczyzobiorcy McDonald’s mają czas również na to, aby angażować się w życie lokalnych społeczności oraz Fundacji Ronalda McDonalda, której misja jest im niezwykle bliska.

— Staram się być przedsiębiorcą, który chce i potrafi działać w sposób odpowiedzialny. Dlatego przy okazji otwarcia restauracji w Kozienicach podarowaliśmy z żoną łóżka dla rodziców dzieci hospitalizowanych w Samodzielnym Publicznym Zespole Zakładów Opieki Zdrowotnej w tym mieście — opowiada Piotr Pożak.

Łóżka dla rodziców to jeden z programów Fundacji Ronalda McDonalda. Dzięki nim rodzice mogą być blisko swoich dzieci podczas pobytu w szpitalu, spać w komfortowych warunkach oraz co najważniejsze, nabrać sił do walki z chorobą pociechy.

—Wsłuchuję się w głos oraz potrzeby mieszkańców i jeśli mogę, reaguję na nie. Nie raz zdarzyło mi się spędzać noc w szpitalu obok własnych dzieci podczas ich choroby, dlatego wiem, jak bliskość taty czy mamy jest ważna w procesie leczenia. Wierzę, że przekazywane przeze mnie łóżka dla rodziców to krok w kierunku zmiany rzeczywistości publicznych szpitali dziecięcych na lepsze — mówi Piotr Pożak.

Franczyza McDonald’s to nie tylko jasno zdefiniowane standardy współpracy. Każdy licencjobiorca marki może podejmować rozmaite działania lokalne i społeczne, a także uczestniczyć w licznych projektach i grupach roboczych, dających pole do rozwoju osobistego oraz możliwość współtworzenia firmy. To również gwarancja rozwoju biznesowego, który przekłada się na inne sfery życia. Model, który zbudowany jest w oparciu o solidne fundamenty i doświadczenie marki, daje franczyzobiorcom możliwość bycia samodzielnymi przedsiębiorcami. Takimi, którzy lubią i rozwijają biznes, który prowadzą.

#Franczyza #McDonalds #Biznes #Sukces #Gastronomia #RozwójBiznesu #Lider #MarkiGlobalne #McDonaldsPolska #Przedsiębiorczość #WsparcieBiznesu #LokaleGastronomiczne #ZarządzanieRestaurantą #SatysfakcjaZawodowa #FundacjaRonaldMcDonald

Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów
Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare
Biznes

Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare

PFR wspiera rozwój nowych technologii
Biznes

PFR wspiera rozwój nowych technologii

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień
Biznes

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?
Biznes

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe
Biznes

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.
Biznes

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence
Biznes

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence

Start-upy w Polsce znowu rosną
Biznes

Start-upy w Polsce znowu rosną

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.