By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Pomysł na biznes > VegeLIO: Międzypokoleniowy duet zmienia nawyki Polaków
Pomysł na biznes

VegeLIO: Międzypokoleniowy duet zmienia nawyki Polaków

Opublikowane 23 lipca 2024
Udpstępnij
6 min czytania
Udpstępnij



Spis treści
VegeLIO: Polski Startup na Rynku Zdrowej ŻywnościWarto przeczytać: Zdrowa i świeża kuchnia, bez marnowania jedzenia. Polska marka Yesha ze wsparciem VH Invest dokonuje cateringowej rewolucjiZdrowa żywność w nowej odsłonieBiznes matki i córkiPlany VegeLIOWarto przeczytać: Tytuł Insurtech Roku dla startupu Minte.ai. Spółka usprawnia proces likwidacji szkód ubezpieczeniowych



VegeLIO: Polski Startup na Rynku Zdrowej Żywności

VegeLIO: Polski Startup na Rynku Zdrowej Żywności

VegeLIO

W Polsce, według raportu Kantar, ponad 57% Polaków spożywa niewystarczającą ilość warzyw i owoców. Startup VegeLIO może dostarczyć pełnowartościowych warzyw i ziół do wykorzystania w wielu zastosowaniach.

Ekologia, zdrowa żywność i zdrowy styl życia to hasła, które coraz częściej przyświecają społeczeństwu w codziennym życiu. Jednak nadal Polacy spożywają niewystarczającą ilość warzyw oraz owoców. Odpowiedzią na ten problem może być startup VegeLIO, który powstał z miłości do zdrowia. Młoda firma stworzyła wielozadaniową, innowacyjną mieszankę na bazie procesu liofilizacji.

„Od zawsze interesowałyśmy się zdrowym odżywianiem, zdrowym stylem życia, ekologią. Pomysł na VegeLIO powstał w pandemii. Podczas rodzinnych spacerów rozmawialiśmy o zauważonym przez nas problemie z zakupami świeżych produktów do przygotowania posiłków. Naszą inspiracją była potrzeba chwili, a dokładnie brak dostępu do świeżych warzyw, ograniczenie możliwości kupowania w sklepach tych warzyw. To co mamy często w lodówkach więdnie, psuje się i w rezultacie wyrzucamy-marnując jedzenie, a różne warzywne mieszanki z przyprawami są „uzdatniane” niezdrowymi dodatkami, albo mają inne wady. Zaczęłyśmy szukać odpowiedniego rozwiązania i tak doszłyśmy do wykorzystania procesu liofilizacji w życiu codziennym” – opowiadają dla MamBiznes założycielki VegeLIO.

Renata i Julia Krysiak – duet mamy i córki – niedawno wygrały kampanię #Otwarci Na Biznes w kategorii duet międzypokoleniowy.

Warto przeczytać: Zdrowa i świeża kuchnia, bez marnowania jedzenia. Polska marka Yesha ze wsparciem VH Invest dokonuje cateringowej rewolucji

Zdrowa żywność w nowej odsłonie

Zacznijmy od tego czym jest liofilizacja. Jest to zaawansowany technologicznie proces określany jako suszenie sublimacyjne. Pozwala on na zachowanie praktycznie większości wartości odżywczych, witamin i minerałów, a ponadto oczyszcza z azotynów i azotanów, czyli substancji obecnych chociażby w nawozach.

Wykorzystując ten proces, powstał startup VegeLIO, czyli 9 polskich warzyw i 3 zioła oraz przyprawy. „Warzywa są pełnowartościowe, od polskich rolników. Smak i aromat warzyw i ziół jest zachowany, ma ono wysoką zawartość błonnika, jest źródłem białka, to produkt w 100% naturalny, odpowiedni dla wegan. Jest bezglutenowy, stabilny mikrobiologicznie, ultralekki, ma długą datę przydatności do spożycia. Nie dodałyśmy do niego żadnych zbędnych, sztucznych składników. Aby sprostać wymaganiom GOZ i nie wprowadzać nowego plastiku do obrotu. Nasz słoik jest wykonany w 100% z recyklingowego plastiku rPET” – komentują założycielki startupu.

Tym samym misją VegeLIO jest dostarczanie Polakom zdrowej żywności w postaci polskich warzyw i ziół liofilizowanych. Ważna jest również zmiana nawyków żywieniowych, ale też upowszechnienie wiedzy na temat lifiolizacji. To właśnie wyróżnia startup pośród ekologicznej konkurencji.

„VegeLIO jest alternatywą dla niezdrowych „dosmaczaczy” takich jak: Vegeta, Kucharek, Jarzynka, Degusta, itp., ale też mieszanek warzyw suszonych, gdzie warzywa mają dużo mniejszą wartość odżywczą, mniej witamin i minerałów, a i te ilości cały czas ulegają degradacji, jak i mrożonych, gdzie niezbędny jest zachowany proces chłodniczy przez cały czas” – tłumaczą dalej.

VegeLIO

Biznes matki i córki

Jak już wspomnieliśmy, założycielkami startupu jest duet międzypokoleniowy. Renata i Julia Krysiak to mama i córka. Do dzisiaj działają samodzielnie na pokładzie firmy i wszystkiego nauczyły się same.

„Wszystkiego nauczyłyśmy się też same. Od poznania technologii liofilizacji, stworzenia produktu, poprzez wiele prób i błędów, wymyślenie procesu produkcyjnego i dobranie do niego odpowiedniego parku maszynowego. W konsekwencji stworzenia linii produkcyjnej, przez dotarcie, „rozwikłanie” i wdrożenie przepisów obowiązujących w produkcji spożywczej (co wbrew pozorom nie jest takie proste dla osób, które nie miały z tym nigdy do czynienia np. HACCP)” – mówią nam założycielki.

W VegeLIO to mama odpowiada za kontakty z dostawcami czy urzędami. Reprezentuje również firmę na konferencjach oraz szkoleniach. Natomiast córka zajmuje się częścią księgowo-administracyjną oraz marketingową.

Plany VegeLIO

Wejście na rynek z „nietypowym” produktem, który ma zastąpić wcześniej znane marki nie należy do najłatwiejszych. Niedawno startup wygrał konkurs „Otwarci na Biznes” w kategorii międzypokoleniowej sponsorowany przez TikToka, co pomoże wypromować produkt VegeLIO. Obecnie produkt jest sprzedawany w kilku sklepach stacjonarnych i online ze zdrową żywnością.

„W najbliższej przyszłości chciałybyśmy wejść do również do zagranicznych sklepów (byłyśmy m.in. na targach ADIFE w Abu Dhabi, Polskiej Nocy w Brukseli). Nasz produkt dostał się do pawilonu UE na targach FOODEX w Japonii, zakwalifikowany jako przedstawiciel przez Komisję Europejską” – opowiada matka z córką.

Jednak to nie wszystko. W planach jest rozszerzenie oferty o mieszanki dla specyficznych kuchni czy dań. Obecnie startup jest w trakcie tworzenia chrupiących i zdrowych przekąsek z warzyw liofilizowanych.

Źródło grafik: VegeLIO

Warto przeczytać: Tytuł Insurtech Roku dla startupu Minte.ai. Spółka usprawnia proces likwidacji szkód ubezpieczeniowych

#VegeLIO #Ekologia #ZdrowaŻywność #Liofilizacja #Startup #ZdrowyStylŻycia #PolskaŻywność #MamaICórka #BiznesSpożywczy #NoweTechnologie


Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów

Jak otworzyć mobilną kawiarnię?

Biznesplan sklepu internetowego: kluczowe elementy

Otwarcie salonu kosmetycznego: formalności i koszty

Biznesplan salonu kosmetycznego: jak go przygotować?

Polska fizyczka z nagrodą European Inventor 2024

Franczyza FitCake: Międzynarodowy biznes bez cukru
Pomysł na biznes

Franczyza FitCake: Międzynarodowy biznes bez cukru

Budka z zapiekankami – jak otworzyć i wymagania?
Pomysł na biznes

Budka z zapiekankami – jak otworzyć i wymagania?

Żabka debiutuje na GPW po 26 latach działalności

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.