Biznes z fotobudką 360 – Jak rozpocząć?
Fotobudka, fotolustro, freezebudka. Od kilku lat jest to pomysł na biznes, który podczas pandemii przechodził trudny czas. Dzisiaj sprawdzamy, co trzeba zrobić, aby mieć swoją fotobudkę 360, która staje się coraz bardziej popularna na imprezach.
Jeszcze kilka lat temu jedną z głównych atrakcji na weselach była fotobudka. Najczęściej była ona ustawiana na kilka godzin, aby każdy z gości miał szansę zrobić sobie zabawne zdjęcie i zabrać na pamiątkę. W czasie pandemii organizacja dużych imprez była mocno ograniczona, co wiązało się również ze wstrzymaniem wypożyczania fotobudek.
Obecnie mniejszą popularnością cieszą się klasyczne fotobudki, gdyż ustąpiły one miejsca fotobudkom 360. Można je spotkać na imprezach, w klubach nocnych, a nawet w centrach miast. Na podeście zainstalowana jest kamera, która obraca się i tworzy zabawne filmiki z osobami, które tańczą na podeście.
Sprawdzamy, jakie wymagania należy spełnić, aby założyć własny biznes z fotobudką 360.
Warto przeczytać: Własny biznes na kółkach, czyli franczyza Lodolandia & Kołacz Na Okrągło
Fotobudka 360 – Co warto wiedzieć?
Fotobudka 360 pozwala stworzyć niezapomniane filmiki z imprez, dlatego coraz mocniej zyskuje na popularności na polskim rynku. Można je spotkać na dużych eventach, w centrach miast, ale są również wykorzystywane do teledysków czy reklam.
Jeżeli nie wiemy od czego zacząć z naszym biznesem fotobudkowym, można bezpośrednio skontaktować się z łódzką firmą zajmującą się tym tematem. Są oni odpowiedzialni za produkcję fotobudek w Polsce, a następnie przygotowują przedsiębiorcę do rozpoczęcia własnej działalności. Firma zapewnia gwarancję, serwis oraz niezbędne szkolenia do wejścia w ten biznes.
Wynajmowanie fotobudki 360 może być pomysłem na mały biznes. Wystarczy założyć jednoosobową działalność gospodarczą, aby móc prowadzić biznes w tej branży. Potrzebny będzie również samochód, aby dostarczyć fotobudkę do osoby wynajmującej nasz sprzęt. Urządzenie jest mobilne, dzięki czemu można je łatwo transportować.
Możliwości zakupu fotobudki jest kilka. Koszt samej platformy zaczyna się od 15 tys. zł. Jeżeli dodamy do niej specjalne oświetlenie oraz słupki odgradzające, aby zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom zabawy, należy liczyć się z kosztem na poziomie 18 tys. zł. Dodatkowo, należy wykupić oprogramowanie, gdzie opłata miesięczna wynosi 90 zł, a przy wykupie abonamentu rocznego należy zapłacić 850 zł.
Oczywiście do nagrywania potrzebny jest nam również sprzęt. Może to być telefon, ale oprogramowanie działa również z lustrzanką marki Canon oraz Nikon. Potrzebny jest do tego tablet z procesorem Intel i5. Osoby korzystające z platformy mogą otrzymać nagrany filmik na kilka sposobów. Jest to adres e-mail, funkcja AirDrop dla posiadaczy iPhone’ów oraz najpopularniejsza forma przez QR Code.
Do wyboru mamy fotobudkę 90 lub 100 cm. Jej rozstawienie na imprezie zajmuje około 30-40 minut. Decydując się na współpracę z łódzką firmą, przedsiębiorca może liczyć na szkolenie z zakresu działania fotobudki oraz oprogramowania.
Inwestycja w fotobudkę
Zakładając własny biznes z fotobudką 360 należy liczyć się z opłatami początkowymi jak zakup sprzętu oraz oprogramowania. Kosztem stałym w tym przypadku są dojazdy do klienta, które możemy doliczać w oferowanych pakietach. Startując z biznesem warto pomyśleć również o reklamie swojej działalności, a efektywny może okazać się marketing internetowy.
Minimalny czas wynajmu powinien wynosić 3 godziny. Za takie zlecenie można pobierać opłatę w wysokości 1 500 zł. Koszt wynajmu klasycznej fotobudki to co najmniej kilkaset złotych. Wystarczą 4 zlecenia w miesiącu, aby po kwartale zwróciła się przedsiębiorcy inwestycja w fotobudkę 360.
Fotobudka 360 zyskuje na popularności i jest wykorzystywana na wielu eventach, nie tylko w okresie weselnym. Dlatego w tej branży jest już spora konkurencja.
Warto przeczytać: Bafra Kebab to najczęściej wyszukiwany biznes franczyzowy. Sprawdzamy jak otworzyć własny punkt w zaufanym modelu
#biznes #fotobudka360 #startup #inwestycje #pomysłnabiznes #eventy #technologia #fotografia #polskibiznes