Dynamiczny Wzrost Rynku Subskrypcji – Trendy i Prognozy
Od 2021 r. do dziś przeciętny konsument podwoił liczbę subskrypcji detalicznych z dwóch do pięciu – wynika z Subscription Commerce Conversion Index. Zdaniem analityków rynek ma nadal duży potencjał. Według firmy McKinsey urośnie z 15 mld USD w 2019 r. do niemal 0,5 bln USD w 2025 r. Z kolei firma badawcza Imarc Group prognozuje wzrost z zeszłorocznych 0,2 bln USD do 5 bln USD w 2032 r. To oznacza roczną stopę wzrostu sięgającą 44 proc.
Jakie Trendy Widać?
Z modelu subskrypcyjnego korzysta 46 proc. Polaków – wynika z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Model ten dotyczy coraz większej liczby produktów. Z danych firmy McKinsey wynika, że w sektorze mediów i rozrywki w latach 2022–2023 liczba nowych subskrypcji w Europie wzrosła o 22 proc. W tym samym czasie rynek subskrypcyjnych usług w chmurze poszedł w górę o 18 proc. – podaje Gartner.
Według przewidywań IDC do końca tego roku ponad 70 proc. firm w Europie będzie oferować swoje produkty w modelu subskrypcyjnym. Zdaniem ekspertów może być on bardziej opłacalny dla firm i klientów niż zakup na własność. Konsumenci mają możliwość przetestowania produktów przed finalizacją transakcji. Mogą też zmieniać produkt w momencie, w którym pojawia się nowy model. Ma to duże znaczenie m.in. w przypadku elektroniki.
#SubscriptionMarket #Trendy2023 #Subskrypcje #OnlineShopping #RynekDetaliczy #PrognozyRynku #Technologie #Subskrypcje2025 #Ekonomia #Digitalizacja