Sportano – Inwestycja na Rynku E-Commerce
Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów złotych ma w znaczący sposób pomóc rozwinąć markę Sportano na rynku e-commerce. Projekt celuje w dalszą ekspansję na kilkunastu europejskich rynkach.
Sportano jest internetowym sklepem sportowym. Klientom udostępnia sprzęt sportowy, odzież, obuwie i akcesoria ponad 800 marek. Asortyment dostępny w sklepie przeznaczony jest praktycznie do każdej aktywności fizycznej. Twórcą sklepu jest Marcin Grzymkowski, dawny właściciel marki eObuwie. Sklep Sportano wystartował w 2021 roku.
Obecnie oferuje swoje usługi na rynkach 12 europejskich krajów m.in. Polski, Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Grecji oraz Bułgarii.
Zaczynał od jednego lokalu, dzisiaj ma ich około 160 w całej Europie. Sieć salonów tatuaży VEAN TATTOO planuje zdecydowanie więcej
bValue Growth inwestorem Sportano
Rozwój usług z pewnością ułatwi pozyskanie nowego inwestora. Jest nim fundusz bValue Growth. To podmiot, który swoje środki kieruje na wsparcie dynamicznie rosnących firm z Europy Środkowo-Wschodniej o dużym potencjale wzrostu. Szansę na sukces Sportano przedstawiciele funduszu widzą w szerokiej ofercie, doskonałej obsłudze klienta oraz zautomatyzowanych procesach logistycznych.
Według informacji, które Marcin Grzymkowski udzielił Pulsowi Biznesu, fundusz zainwestuje w Sportano kilkadziesiąt milionów złotych. W zamian otrzyma kilkanaście procent udziałów firmy.
Celem Sportano jest umocnienie swojej pozycji na rynkach, na których już funkcjonuje. Plusem tej strategii jest fakt, że klienci z różnych krajów mają odmienne zapotrzebowanie na asortyment sklepu. Dzięki temu prowadzi on szerszą asortymentowo sprzedaż. Firma nie ogranicza się jedynie do rynku e-commerce.
W Warszawie działa reprezentacyjny stacjonarny sklep Sportano. W przyszłości niewykluczone jest otwarcie kolejnych. Na razie jednak chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 300 mln zł. W roku 2023 jej poziom to 188 mln zł.
Źródło grafiki: Booksy.
Trudny okres dla niezależnych, małych sklepów. Fala zawieszeń i likwidacji
#Sportano #Inwestycje #eCommerce #RozwójBiznesu #bValueGrowth #SportowySklep #MarcinGrzymkowski #SklepStacjonarny