By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Biznes > iTaxi: roczny wzrost 30-40%, wyzwanie dla globalnych apps
Biznes

iTaxi: roczny wzrost 30-40%, wyzwanie dla globalnych apps

Opublikowane 31 lipca 2024
Udpstępnij
5 min czytania
Udpstępnij



Spis treści
iTaxi – Zielone Przejazdy i Dynamiczny RozwójPrzejazdy taksówkowe na zielonoiTaxi rośnie dzięki konsolidacjiPodwójny piwot iTaxiAlbo kryzys, albo armagedonZatrzymać taksówkarzy sztuczną inteligencjąZielona flota iTaxiPrzyszłość zielonej mobilności


Zielone Przejazdy i Ekspansja iTaxi

iTaxi – Zielone Przejazdy i Dynamiczny Rozwój

Czytaj też: Kto zarobi na polskim uranie? Poszukiwanie złóż może skończyć się jak z łupkami. Ale pod ziemią jest inne źródło zysku

Aplikacja iTaxi zawsze dążyła do wyróżnienia się na rynku pojazdami premium. Ostatnio, klienci w Warszawie mogli zobaczyć nowiutkie elektryczne Tesle podjeżdżające pod ich adresy. Do końca roku te pojazdy mają stanowić jedną piątą floty iTaxi w stolicy.

Przejazdy taksówkowe na zielono

– Po pierwszych reakcjach pasażerów widzimy, jak dobrze ta zmiana została przyjęta. Chcemy, by do 2030 roku 80 proc. naszej floty było elektryczne – mówi Łukasz Wejchert, założyciel i główny inwestor iTaxi.

To duży plan, zwłaszcza że iTaxi rośnie w tempie 30-40 proc. rok do roku od końca pandemii. Elektryczna flota ma pomóc w zwiększeniu dostępności stacji ładowania, tworzeniu stref czystego transportu i obniżeniu śladu węglowego pasażerów.

– Nadszedł moment, by włączyć się w tę zmianę. Przypomina mi to pionierskie czasy internetu, kiedy ponad 20 lat temu budowaliśmy Onet – dodaje Łukasz Wejchert, który zarządzał Onetem, gdy ten należał do koncernu ITI, założonego przez jego ojca Jana Wejcherta.

Zobacz też: Łukasz Wejchert: czuję się pionierem polskiego internetu

iTaxi rośnie dzięki konsolidacji

Dziś iTaxi to jedyna rodzima aplikacja, która skutecznie rywalizuje z Uberem, Boltem i FreeNow na polskim rynku. Pandemia była dla niej testem prawdy, podczas którego popyt na usługi taxi znacząco spadł. Mimo to, start-up stworzony przez Łukasza Wejcherta nie tylko przetrwał, ale także umocnił się dzięki konsolidacji tradycyjnych korporacji taksówkowych.

Według zespołu doradców TOR, od 2019 r. liczba taksówkarzy spadła o 10 proc., a rynek przewozów na aplikacje, który w 2018 r. był wart 870 mln zł, wzrósł do 2022 r. do 2,5 mld złotych. Przewiduje się, że na koniec przyszłego roku wartość rynku osiągnie 4,7 mld złotych. Aktywnie z tych aplikacji korzysta 19 mln Polaków.

Podwójny piwot iTaxi

W latach 2013-2017 FreeNow, Uber i Bolt udoskonaliły swoje modele i weszły na polski rynek, co zmusiło iTaxi do przeprowadzenia kolejnej zmiany strategii. Firma zaczęła przejmować tradycyjne korporacje taksówkowe.

– Jako jedyni łączyliśmy usługi online z offline, czyli możliwością zamawiania taksówek także przez telefon, co predestynowało nas do konsolidacji rynku – wyjaśnia Renata Bardecka, prezeska iTaxi.

Przejmowana sieć szybko przechodziła na technologię iTaxi, co zwiększyło rozmiar floty i skróciło czas dojazdu. Drugim benefitem przejęć była przejęcie bazy klientów, którą globalni gracze musieli „kupować” na rynku za pomocą reklam i promocji.

Albo kryzys, albo armagedon

– W takich stresujących sytuacjach człowiek sam stara się jakoś obronić psychologicznie. Ja uznałem, że są dwie opcje: albo nadchodzi armagedon, albo to tylko kolejny kryzys, który może być okazją – tłumaczy Wejchert.

W pandemii iTaxi zaczęło oferować przejazdy dla korporacji, przewozy paczek i dokumentów, a także przechodziło szeroką restrukturyzację. Na koniec 2020 r. stan gotówki na jego koncie był zbliżony do tego sprzed pandemii.

Zatrzymać taksówkarzy sztuczną inteligencją

– Dlatego tak mocno inwestujemy w algorytmy analizujące dane, żeby przewidywać, skąd idzie popyt i gdzie przemieścić auta, by zoptymalizować każdy kurs – wyjaśnia twórca iTaxi.

Łukasz Wejchert przeniósł swoje doświadczenia z innych start-upów, takich jak Waytogrow i Justtag, co pozwoliło mu wprowadzić nowoczesne rozwiązania do iTaxi.

Zielona flota iTaxi

Zielona flota iTaxi ma na celu zwiększenie unikalności aplikacji. Poza tym, że klienci mogą podróżować elektrycznymi Teslami, firmy B2B mogą obniżać swój ślad węglowy.

Patryk Rudnicki z Bain & Company wskazuje, że elektryfikacja taksówek może znacząco wpłynąć na jakość powietrza w miastach.

Przyszłość zielonej mobilności

– Transformacja flot taksówkarskich może przyspieszyć rozwój infrastruktury ładowania i wpłynąć na szybkość adopcji pojazdów elektrycznych w innych sektorach – dodaje Rudnicki.

Twórca iTaxi wskazuje na nowojorski start-up Revel jako przykład tego, jak szybko zachodzą zmiany w sektorze elektromobilności.

– Ekscytuje mnie fakt, że rozwój firmy nie sprowadza się jedynie do danych. Możemy pomóc rozwiązywać naprawdę ważne współczesne problemy – podsumowuje Wejchert.

#iTaxi #elektromobilność #ŁukaszWejchert #zielonaenergia #tesla #technologia #ekologia #przyszłośćtransportu #startup #biznes #innowacje


Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów
Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare
Biznes

Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare

PFR wspiera rozwój nowych technologii
Biznes

PFR wspiera rozwój nowych technologii

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień
Biznes

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?
Biznes

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe
Biznes

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.
Biznes

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence
Biznes

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence

Start-upy w Polsce znowu rosną
Biznes

Start-upy w Polsce znowu rosną

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.