Strategia Neptis: Rozwój Yanosik i Plany Debiutu na GPW
Budowa całego ekosystemu usług związanych z motoryzacją to element strategii spółki Neptis. Inwestycja w systemy analizy danych ma także przybliżyć firmę do debiutu na GPW.
Yanosik to system dla kierowców, który obejmuje zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną pełniącą funkcję nawigacji dla kierowców. System tworzony przez Neptis obejmuje również Yanosik Traffic – źródło informacji dla kierowców o utrudnieniach drogowych i korkach. Z racji specyfiki kraju tranzytowego, jakim jest Polska, rozwiązania Yanosik przenoszą się wraz z kierowcami poza jej granice. Spółka dostrzega w tym szansę na dalszy rozwój.
Analiza danych kluczem do dalszego rozwoju
Spółka pracuje nad rozwojem komplementarnych funkcji, jak na przykład Yanosik Traffic Business – platforma analityczna przeznaczona dla miast i zarządców dróg. Dzięki niej można efektywniej zarządzać ruchem miejskim poprzez analizę danych, które go dotyczą. Usługi oferowane przez Neptis gromadzą również sporą ilość danych dotyczących zachowań kierowców. Jednym z ciekawszych ich zastosowań jest wprowadzenie taryfy telemetrycznej. Umożliwia ona skorelowanie składki za ubezpieczenie OC ze stylem jazdy danego kierowcy. Rozwiązanie jest wykorzystywane we współpracy z Ergo Hestią przy ubezpieczeniu YU!. To jednak nie jedyne działania, które pomagają stworzyć ekosystem Yanosik.
„Z perspektywy inwestora na pewno warto zwrócić uwagę na to, że dążymy do dalszego wzrostu liczby użytkowników oraz braku spadku, bo jak wiemy, liczba kierowców w Polsce jest ograniczona. Średnio odnotowujemy 250 tys. aktywnych użytkowników, którzy podróżują w danym momencie po naszych drogach, ta liczba jednak stale rośnie. Chcemy też, żeby użytkownicy aplikacji i urządzeń Yanosik postrzegali markę, jako przyjaciela kierowcy. To dla nich tworzymy ekosystem usług wspierających, takich jak możliwość zakupu ubezpieczenia, raportu z historią pojazdu czy e-winiety na autostradę. Dodatkowo oferujemy użytkownikom portal z bezpłatnymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi Autoplac.pl oraz usługę Yanosik Warsztaty, zawierającą bazę serwisów samochodowych wraz z opiniami użytkowników i edukujemy na temat bezpiecznej jazdy. To drugi z aspektów działalności Neptis wskazujący na atrakcyjność i perspektywiczność prowadzonego przez nas biznesu” – mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis.
Wejście na GPW
Spółka Neptis jest już od 2014 roku obecna na rynku NewConnect. W ramach dalszego rozwoju, w jej planach jest przejście do końca bieżącego roku na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
„Chcemy popracować nad zwiększeniem rozpoznawalności i świadomości, że Neptis to Yanosik. Planujemy wyjść do nowych inwestorów i pokazać im, co robimy oraz jaki jest w tym potencjał. Rozważamy również opublikowanie strategii, być może już po debiucie na GPW, choć nie zdradzimy w niej szczegółowych planów” – podkreśla Adam Tychmanowicz.
Łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik przekroczyła na koniec czerwca 32,5 mln. Sukcesywnie zwiększa się także liczba wykupionych abonamentów do urządzeń. W tym samym okresie było ich 125 tys., co oznacza roczny wzrost o 18%.
Źródło grafiki: Yanosik
Nowa wersja aplikacji Flighty. Wykorzysta AI do przewidywania opóźnień lotów
Simpact Ventures i SMOK Ventures wspierają startup Pogaduszki w nowej rundzie inwestycyjnej. Platforma zadebiutuje w nadchodzącym roku szkolnym
#Yanosik #Neptis #GPW #Motoryzacja #Technologia #Inwestowanie #Biznes #Startup