Czy Szara Strefa Oraz Funkcjonowanie Nielegalnych Podmiotów Jest Dużym Problemem Branży Bukmacherskiej w Polsce?
Ogromnym. Bukmacherzy w Polsce po uruchomieniu systemu licencyjnego zaczęli odejmować podatek od obrotu, od wartości kuponu pomniejszając wygraną graczy. To spowodowało, że większość osób zainteresowanych zakładami wzajemnymi szukała możliwości gry u nielegalnie funkcjonujących w naszym kraju podmiotów.
Dziś, dzięki wysiłkom branży, sytuacja wygląda lepiej, ale nadal jest wiele do zrobienia. Brakuje skutecznych rozwiązań systemowych – mechanizmów blokowania nieuczciwych firm czy egzekwowania od nich kar. Tracą na tym nie tylko marki działające zgodnie z prawem, ale także skarb państwa z uwagi na brak wpływów podatkowych czy gracze, którzy nie mogą liczyć na odpowiednią ochronę przed nieuczciwymi praktykami nielegalnych podmiotów.
Czy Duże Zainteresowanie Promocją Gry Bez Podatku Może Być Sygnałem, że Zmian Oczekuje Nie Tylko Branża, ale Przede Wszystkim Użytkownicy?
Myślę, że zmiany przede wszystkim oczekują gracze, bo to oni tak naprawdę tracą najwięcej, ale i cała branża bukmacherska. Dzięki zmianom w opodatkowaniu rynku bukmacherskiego więcej graczy wróciłoby z szarej strefy do legalnych bukmacherów i mogliby czuć się bezpieczniej.
Nie da się ukryć, że koszty promocji gry bez podatku, które ponosimy w jej trakcie są ogromne – to setki milionów złotych, które oddajemy do skarbu państwa. A są to pieniądze, które moglibyśmy zainwestować w sponsoring sportowy czy po prostu zaproponować jeszcze lepszą ofertę zakładów. W Polsce obowiązuje najwyższa stawka podatku od obrotu w Europie, bo jest to 12%. W Portugalii to 8%, a w Niemczech 5%. Z uwagi na to trudno w naszym kraju rozwijać rynek bukmacherski.
Pani Renia, bohaterka filmu przygotowanego z okazji przenosin Ruchu Chorzów na Stadion Śląski, jednego z ciekawszych działań sponsoringowych Betclic we współpracy z „Niebieskimi”
Fot.: Betclic
Na Innych Rynkach Ważnym Produktem Betclic Są Także Kasyna On-Line. Jak Wygląda Ten Segment w Polsce?
W Polsce jedyne legalne kasyno online jest dostępne poprzez Totalizator Sportowy. W związku z tym szacuje się, że szara strefa w tym segmencie jest w naszym kraju dużo większa niż w przypadku zakładów bukmacherskich – możliwe, że nawet 2-3 krotnie. Dlatego tak istotna jest naszym zdaniem demonopolizacja kasyna, która bardzo pozytywnie wpłynęłaby na ochronę graczy, bezpieczeństwo gier kasynowych w sieci oraz zapewniłaby dodatkowe wpływy do skarbu państwa.
Obecnie szacuje się, że nawet 60% graczy kasynowych ciągle gra w szarej strefie. To co najmniej setki milionów złotych rocznie, które mogłyby trafić z podatków do państwowej kasy.
W Czerwcu Tego Roku Betclic Został Sponsorem Tytularnym Rozgrywek Betclic 1., 2. i 3. Ligi Piłkarskiej
Piłka nożna to najpopularniejszy sport w Polsce, a zakłady na nią to największa część obrotu bukmacherów. Wielkie imprezy, jak ostatnie EURO czy mistrzostwa świata, wzbudzają ogromne zainteresowanie, ale są tylko co dwa lata. Na co dzień żyjemy piłką w ligowym wydaniu. W Betclic 1. Lidze występują obecnie zespoły, których mecze ogląda na stadionach często więcej osób niż podczas niejednego spotkania Ekstraklasy.
To ogromny potencjał, dlatego podpisaliśmy historyczny, rekordowy kontrakt obejmujący wsparcie trzech klas rozgrywkowych, co przekłada się na sponsoring 108 klubów z całej Polski w każdym roku.
Miesiąc Później Betclic Wspólnie z TVP, PZPN i PLP Ogłosił Plany Transmisyjne Dotyczące Rozgrywek Betclic 1. i 2. Ligi w Latach 2024-2027
Współpraca z TVP ma dla nas kluczowe znaczenie, jest to przełomowy kontrakt nie tylko pod względem wartości finansowej, ale także liczby transmisji, których w każdym sezonie będzie niemal pół tysiąca. Co istotne, transmisje są zupełnie darmowe i dostępne poprzez różne kanały – nie tylko należące do TVP, bo mecze oglądać można także za darmo w aplikacji mobilnej Betclic.
To ogromna wartość marketingowa, która w kilkuletniej perspektywie musi przełożyć się na rozwój zarówno rozgrywek, jak i uczestniczących w nich klubów.
Od lewej: Jakub Kwiatkowski, Bartłomiej Płoskonka, Łukasz Wachowski, Marcin Janicki podczas ogłoszenia planów transmisyjnych dot. Betclic 1 i 2. Ligi w Telewizji Polskiej
Fot.: Jerzy Dudek / Cyfra Sport
Betclic Jest Znany z Kreatywnego Podejścia do Sponsoringu
Odkąd weszliśmy na polski rynek, nasze działania koncentrują się na kreatywności i ciekawych projektach. W przypadku współpracy z PZPN wychodzimy z założenia, że kibicem się jest. To też hasło naszej nowej kampanii brandingowej, która miała swoją premierę w sierpniu.
Wśród fanów piłki nożnej jest wielu „zapaleńców” oddających serce drużynie. Chcemy ich doceniać i dostarczyć im pozytywnych emocji. Dlatego też planujemy wiele niestandardowych akcji, które odbiją się szerokim echem nie tylko w świecie sportu. To rzeczy, których w Polsce jeszcze nie było, dlatego warto śledzić nasze ruchy.
W Ciągu Kilku Lat Betclic Osiągnął Bardzo Silną Pozycję w Polsce
Jesteśmy obecni w Polsce od 2019 roku, więc w bardzo szybkim tempie osiągnęliśmy pozycję jednego z liderów. To zasługa dobrej strategii, ale przede wszystkim świetnego zespołu i ciężkiej pracy najlepszych specjalistów, których udało nam się pozyskać i od których każdego dnia uczę się czegoś nowego.
Już dziś jesteśmy bukmacherem, który cieszy się najlepszą opinią wśród graczy, o czym świadczą chociażby oceny aplikacji mobilnej Betclic. Mamy także największą liczbę użytkowników w Polsce, a w tym roku przekroczymy 3 miliardy złotych obrotu.
W 2-3 letniej perspektywie chcemy zdominować polski rynek bukmacherski i rozwijać go jako jedną z gałęzi rozrywki, dostarczających emocji wykraczających poza sport i stający się tym samym alternatywą dla szeroko rozumianej popkultury.
#bukmacherzy #Betclic #Polska #piłkanożna #sponsoring #TVP #PZPN #szarastrefa #kasynoonline #opodatkowanie