Wielki Sukces Shopera w 2024 – Co Kryje Się za Kulisy?
Widzimy rosnącą konsumpcję usług związaną ze sprzedażą wielokanałową. Widzimy to, że klienci są zainteresowani coraz bardziej sprzedażą zagraniczną. Pozostajemy optymistami, jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu GMV również w trzecim i czwartym kwartale. To będzie rekordowy pod każdym względem rok dla Shopera — powiedział prezes spółki, Marcin Kuśmierz. Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service).
GMV – Co Oznacza dla Shopera?
GMV jest skrótowcem pochodzącym od anglojęzycznego pojęcia „gross merchandise value” (wartość brutto towarów). To miara, która określa całkowitą wartość wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepie w określonym czasie.
Innowacje w Obszarze Sztucznej Inteligencji
W poprzednim kwartale spółka, wyceniana na warszawskiej giełdzie na 1,3 mld zł, powołała specjalne centrum kompetencyjno-technologiczne, które specjalizuje się w obszarze sztucznej inteligencji.
— Nasi specjaliści prowadza kampanie, które promują biznesy naszych klientów w ekosystemach AI obecnych w wyszukiwarkach internetowych i widzimy, że te działania przynoszą zadawalające naszych klientów efekty — powiedziała dyrektorka ds. kadr, Anna Miśko.
Rewolucyjne Metody i Kanały Dotarcia
— Chcemy być jako pierwsza spółka e-commerce miejscem, które oferuje polskim przedsiębiorcom rewolucyjne metody i kanały dotarcia do odbiorców — dodała.
Nowe Usługi Logistyczne Shoper Broker
W ocenie dyrektora handlowego Pawła Rybaka, kolejnym kamieniem milowym w rozwoju filaru logistyki było uruchomienie usługi Shoper Broker, w ramach której rozszerzona została oferta kurierska zarówno na krajowym rynku, jak i na rynkach zagranicznych. — W pierwszej kolejności uruchomiliśmy usługi automaty paczkowe od UPS i Orlen Paczki, a kolejni kurierzy są już w drodze — powiedział. Dodał, że nowe rozwiązania mają korzystny wpływ na marże spółki oraz współczynnik średniej prowizji od sprzedaży.
Finanse – Rekordowe Wyniki
Shoper w drugim kwartale 2024 roku miał 9,2 mln zł skorygowanego zysku netto, a skorygowana EBITDA wyniosła 15,8 mln zł. Wyniki są zgodne z wcześniejszymi szacunkami. Skorygowany zysk brutto wyniósł 11,4 mln zł (wzrost rdr o 29 proc.)
Wzrost Przychodów i Zysku Operacyjnego
Zgodne z szacunkami okazały się również przychody spółki, które wyniosły w II kw. 46,1 mln zł (wzrost o 27 proc. rdr). Zysk operacyjny spółki wyniósł 10,6 mln zł wobec 7,2 mln zł zysku przed rokiem.
Imponujący Wzrost Sprzedaży
Ponadto wartość sprzedaży w sklepach internetowych Shoper wyniosła w drugim kwartale 2,6 mld zł (GMV Sklepy), a powiększona o inne kanały sprzedaży wyniosła blisko 3,5 mld zł (GMV Omnichannel). Oznacza to, że oba wskaźniki poprawiły się odpowiednio o 35 i 61 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2023 r.
W lipcu i sierpniu 2024 roku sklepy internetowe działające na platformie Shoper wygenerowały rekordowo wysokie wzrosty — wskaźnik GMV Sklepy za dwa miesiące wzrósł o 30 proc. rdr, a powiększony o dodatkowe kanały sprzedaży (GMV Omnichannel) odnotował wzrost o 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.
Podsumowanie – Shoper na Fali Wzrostu
— Dwucyfrowy wzrost przychodów w drugim kwartale tego roku potwierdza silną pozycję rynkową Shopera oraz efektywność strategii rozwoju technologii i oferty. Z satysfakcją obserwujemy, jak nasze działania konsekwentnie przynoszą pozytywne rezultaty — powiedział dyrektor finansowy spółki Piotr Biczysko. Dodał, że cieszy również ponad pięciokrotnie wyższa dynamika wzrostu GMV Omnichannel naszych klientów w porównaniu z rynkiem.
Optymistyczne Prognozy na Przyszłość
Ponadto w lipcu i sierpniu 2024 roku sklepy internetowe działające na platformie Shoper wygenerowały rekordowo wysokie wzrosty — wskaźnik GMV Sklepy za dwa miesiące wzrósł o 30 proc. rdr, a powiększony o dodatkowe kanały sprzedaży (GMV Omnichannel) odnotował wzrost o 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. — Wyniki z dwóch pierwszych miesięcy trzeciego kwartału napawają nas optymizmem i stanowią dobry prognostyk na kolejne miesiące roku — powiedział Piotr Biczysko.
Podbicie Rynku Giełdowego
Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Od początku roku kurs jej akcji wzrósł o prawie 45 proc., czyli wyraźnie przebił stopę zwrotu z indeksów WIG i sWIG80 (po około 7 proc. w obu przypadkach). Za jeden walor płaci się teraz 46,5 zł, czyli nieco mniej niż w czasie oferty publicznej akcji z lata 2021 r. (sprzedawano wtedy akcje po 47 zł).
#Shoper #Ecommerce #Finanse #AI #RozwójTechnologiczny #Logistyka #GPW #Inwestycje