By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Biznes > Cyberataki hamują handel detaliczny
Biznes

Cyberataki hamują handel detaliczny

Opublikowane 11 września 2024
Udpstępnij
3 min czytania
Udpstępnij



Spis treści
Straty w Detalu: Cyberataki na Polskie PrzedsiębiorstwaPotęga polskiego rynku e-commerce. Dziennie przybywa 20 sklepów internetowychZaniepokojenie konsumentówZwiększyć bezpieczeństwoShoper napędza polski e-commerce. Rosną również jego klienci



Straty w Detalu: Cyberataki na Polskie Przedsiębiorstwa

Straty w Detalu: Cyberataki na Polskie Przedsiębiorstwa

Cyberataki

Aż 30% przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce w ciągu zeszłego roku padło ofiarą oszustwa, cyberataku bądź wycieku danych. Tego typu zdarzenia generują straty, także przez spadek zainteresowania konsumentów.

Skalę corocznych strat finansowych polskiego sektora detalicznego zobrazowano w najnowszym badaniu Adyen Retail Report 2024. W 2023 roku na skutek działalności cyberprzestępców jego podmioty straciły łącznie 87 mld zł. Suma strat na jedną firmę to około 8,3 mln zł. W przypadku konsumentów ofiara oszustwa w sieci straciła średnio 1,8 tys. zł. To o 169% więcej niż w 2022 roku.

Potęga polskiego rynku e-commerce. Dziennie przybywa 20 sklepów internetowych

Zaniepokojenie konsumentów

Cyberataki wpływają również na zachowania zakupowe konsumentów. Mimo iż Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce, to wciąż aż 44% z kupujących wybiera sklepy stacjonarne. 20% przyznaje wprost, że wynika to z obaw przed oszustwem. Co czwarty z klientów wybiera sklep internetowy, w którym obowiązują bardziej zaawansowane zabezpieczenia.

„Z jednej strony konsumenci boją się tego, że zostaną oszukani i dlatego starają się być ostrożni, ale z drugiej chętnie korzystają z technologii przyspieszających zakupy. 21 proc. z nich chciałoby finalizować transakcje kilkoma kliknięciami, podając jak najmniej informacji. Taki sam odsetek woli robić zakupy u kilku sprzedawców lub korzystać z ograniczonej liczby metod płatności, aby minimalizować udostępnianie danych wielu firmom. Tymczasem tylko 15 proc. opowiada się za dwuetapową weryfikacją tożsamości. W efekcie 40 proc. polskich przedsiębiorstw przyznaje, że silne uwierzytelnianie klienta i PSD2 obniżyły ich współczynnik konwersji” – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

Zwiększyć bezpieczeństwo

Internetowi sprzedawcy powinni więc zadbać o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa przy jednoczesnej dbałości o komfort klientów. Zwłaszcza że jego brak ma wpływ na ich potencjalny odpływ. Obecnie tylko 66% z internetowych sprzedawców twierdzi, że stosuje skuteczne systemy zapobiegające oszustwom. Wzrost o 6% w stosunku rocznym to zdaniem specjalistów zbyt mało, by systemowo zapobiegać działaniom cyberprzestępców. Zwłaszcza że ich metody działania wciąż się rozwijają.

„Przestępcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody ataku na firmy, w tym wykorzystują sztuczną inteligencję. Dlatego niezwykle istotne jest inwestowanie w odpowiednie mechanizmy ochrony firmy, jak i klientów. Wdrożenie technologii, takiej jak narzędzia do uczenia maszynowego, pozwala detalistom na rozpoznawanie prawdziwych klientów i wykrywanie oszustw w ich kanałach sprzedaży. Uczenie maszynowe może pomóc w analizowaniu globalnych baz danych, dostarczając wiedzy o nowych metodach wyłudzeń. A co najważniejsze: zapewniać ochronę firmy w czasie rzeczywistym” – dodaje Jakub Czerwiński.

Mimo wielu kampanii informacyjnych, które apelują o zachowanie ostrożności przez konsumentów, to właśnie internetowi sprzedawcy powinni więc pamiętać, że to głównie na nich i dostawcach rozwiązań ciąży odpowiedzialność za udostępniane w sklepach narzędzia płatnicze.

Shoper napędza polski e-commerce. Rosną również jego klienci

#cyberataki #oszustwa #handel #detaliczny #ecommerce #bezpieczeństwo #technologia #AI #uczeniemaszynowe


Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów
Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare
Biznes

Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare

PFR wspiera rozwój nowych technologii
Biznes

PFR wspiera rozwój nowych technologii

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień
Biznes

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?
Biznes

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe
Biznes

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.
Biznes

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence
Biznes

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence

Start-upy w Polsce znowu rosną
Biznes

Start-upy w Polsce znowu rosną

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.