155-letnia firma Campbell Soup Company planuje usunąć słowo „Soup” (zupa) ze swojej nazwy
155-letnia firma Campbell Soup Company planuje usunąć słowo „Soup” (zupa) ze swojej nazwy — informuje CNN. Ma się nazywać The Campbell’s Company.
Skąd ta decyzja?
„Coraz więcej konsumentów sięga po przekąski i rezygnuje z gotowych do podania zup, a firma wykupiła inne linie żywności” — czytamy.
Marki należące do Campbell
Campbell jest obecnie właścicielem marek takich jak Goldfish, Snyder’s of Hanover, Cape Cod czy Pepperidge Farm. Niedawno kupił również Sovos Brands, producenta popularnych włoskich marek żywności, takich jak sosy Rao.
Zobacz także:
Znana polska marka przechodzi we włoskie ręce
Dlaczego taka zmiana?
„Ta subtelna, ale ważna zmiana zachowuje kultową rozpoznawalność nazwy firmy, reputację i kapitał zbudowany przez 155 lat, jednocześnie lepiej odzwierciedlając pełny zakres portfolio firmy” — powiedział w oświadczeniu Mark Clouse, dyrektor generalny Campbell.
Co dalej?
Czy ostatecznie dojdzie do zmiany nazwy, dowiemy się po ewentualnym zatwierdzeniu tej decyzji przez akcjonariuszy na dorocznym zgromadzeniu spółki, które zaplanowane jest w listopadzie.
Zmiana struktury sprzedaży
CNN zauważa, że chociaż zupa jest ważną częścią działalności Campbell, obecnie stanowi mniejszą część jej sprzedaży. W ubiegłym roku sprzedaż przekąsek Campbell wzrosła o 13 proc., podczas gdy sprzedaż zup wzrosła o 3 proc.
Zobacz także:
Znana amerykańska sieć fastfood wejdzie na polski rynek. Szuka chętnych do poprowadzenia restauracji
Fenomen zup Campbell w Polsce
Do Polski fenomen zup Campbell dotarł głównie dzięki słynnemu dziełu Andy Warhola. Mowa o serii obrazów „Puszki z zupą firmy Campbell”, nazywanej czasami 32 puszkami z zupą firmy Campbell. Obraz został namalowany w 1962 r. Składają się na niego trzydzieści dwa płótna, każde o wymiarach 51 × 41 cm, które przedstawiają puszkę z zupą firmy Campbell we wszystkich dostępnych w tamtych czasach smakach.
#Campbell #Rebranding #NowaNazwa #Zupy #MarkiŻywnościowe #AndyWarhol