By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Mambiz
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja
Powiadomienia
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Personalizuj
MambizMambiz
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Zapisane
  • Dla Ciebie
  • Historia Przeglądania
Search
  • Biznes
  • Pomysł na biznes
  • Startupy
  • Dotacje
  • Więcej
    • Sztuczna Inteligencja

Top Stories

Explore the latest updated news!
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą

Stay Connected

Find us on socials
248.1kFollowersPolubienia
61.1kFollowersFollow
165kSubscribersSubscribe
mambiz.pl 2024.
Mambiz > Blog > Biznes > Historia eSky: Od Work&Travel do lidera platform podróży
Biznes

Historia eSky: Od Work&Travel do lidera platform podróży

Opublikowane 12 września 2024
Udpstępnij
7 min czytania
Udpstępnij



Spis treści
Rozwój i Innowacje w Branży Podróży: Przejęcie Thomasa Cooka przez eSkyNiedawno ogłosiliście zamiar zakupu pierwszej i najstarszej marki turystycznej na świecie – Thomas Cook. Co się kryje za decyzją o przejęciu właśnie tego legendarnego brytyjskiego koncernu turystycznego?Grupa eSky kojarzy się z innowacjami, mocno inwestuje w rozwój technologiczny. Jakie inwestycje planuje spółka w rozwój kojarzącego się silnie z tradycją biura Thomas Cook?Jak zakup brytyjskiego koncernu turystycznego wpłynie na obecną działalność Grupy eSky i jej pozycję na rynku?Jakie plany wiąże Grupa eSky z przejęciem brytyjskiego biura, zarówno krótko— jak i długoterminowe?



Rozwój i Innowacje w Branży Podróży: Przejęcie Thomasa Cooka przez eSky

Rozwój i Innowacje w Branży Podróży: Przejęcie Thomasa Cooka przez eSky

Pamiętam, że kiedyś rezerwacje lotnicze nasi konsultanci spisywali w zeszytach i zdumiewam się za każdym razem, gdy patrzę na to, gdzie jesteśmy teraz i jak wykorzystaliśmy postęp technologiczny do digitalizacji podróży. Spojrzenie na branżę z globalnej perspektywy pomogło nam zrozumieć różnice w zachowaniach konsumenckich. Dzięki analizie i badaniom „czujemy” konsumenta: znamy jego potrzeby i wykorzystujemy najnowsze technologie, żeby docierać do niego we właściwym miejscu i czasie.

Podejmowanie decyzji opartych na twardych insightach sprawia, że wyprzedzamy rzeczywistość i kształtujemy trendy, które są punktem odniesienia dla branży. Do takich rozwiązań należą m.in. pierwsza w swoim rodzaju wyszukiwarka eSky Travel Search, umożliwiająca porównanie ofert linii lotniczych i rezerwację biletów (2008 r.), jedna z pierwszych w branży aplikacja mobilna (2016 r.) oraz pakiety dynamiczne City Break i Wakacje. Czerpaliśmy z wysoko rozwiniętych turystycznie rynków zachodnich i przekładaliśmy to na nasz region, z którego się wywodzimy, jednocześnie zawsze dopasowując produkty do lokalnych potrzeb.

Niedawno ogłosiliście zamiar zakupu pierwszej i najstarszej marki turystycznej na świecie – Thomas Cook. Co się kryje za decyzją o przejęciu właśnie tego legendarnego brytyjskiego koncernu turystycznego?

Podpisanie tzw. SPA to pierwszy krok, obecnie czekamy na zatwierdzenie transakcji przez brytyjskie Civil Aviation Authority. Decyzja o akwizycji wynika wprost z naszej strategii. W ostatnich latach najbardziej inwestujemy w obszar pakietów dynamicznych City Break i Wakacje, które pozwalają łączyć dowolne loty i hotele w jednej rezerwacji. W ten sposób zamierzamy przeprowadzić transformację firmy z platformy głównie lotniczej w VTO (Virtual Travel Orchestrator). Do tego niezbędna jest silna marka, jaką jest Thomas Cook — brand z ponad 180-letnim dziedzictwem i wypracowanym przez ten czas know-how w turystyce zorganizowanej. Kupując tę markę, cementujemy naszą obecność w UK i otwieramy sobie drzwi do innych rynków z regionu Europy Zachodniej.

Grupa eSky kojarzy się z innowacjami, mocno inwestuje w rozwój technologiczny. Jakie inwestycje planuje spółka w rozwój kojarzącego się silnie z tradycją biura Thomas Cook?

Marketing, szczególnie ten z obszaru performance, to nasza silna strona. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że Google jest naszym strategicznym partnerem — byliśmy jednymi z pierwszych reklamodawców już 15 lat temu. Jednocześnie pracujemy też nad zmianą w postrzeganiu eSky w Europie Środkowo-Wschodniej. Jeszcze pięć lat temu byliśmy kojarzeni wyłącznie jako broker biletów lotniczych, ale dzięki inwestycjom w marketing konsumenci – zwłaszcza polscy, bułgarscy i rumuńscy – wiedzą, że eSky to platforma podróży, z którą zaplanują podróż od A do Z. Dlatego właśnie wesprzemy markę Thomas Cook w obszarze marketingu: wyprostujemy model performance marketingu i odblokujemy budżety, które obecnie są dość znikome.

Thomas Cook uzyska też pełny dostęp do naszego portfolio lotniczego: oferujemy połączenia do tysięcy kierunków na całym świecie. Loty realizuje ponad 500 przewoźników, zarówno tzw. low-cost, jak i regularnych. Mamy podpisane umowy o współpracy z największymi liniami tradycyjnymi, zrzeszonymi m.in. w ramach Lufthansa Group czy Air France-KLM. Ponadto jako jedna z pierwszych platform podróży podpisaliśmy umowę o współpracy z Ryanair i od kwietnia br. jesteśmy oficjalnymi partnerami. Klienci Thomas Cook zyskają na tym bezpośrednio, mając gwarancję, że otrzymują najkorzystniejsze i najpełniejsze oferty różnych linii. To przełoży się wprost na konkurencyjność produktu pakietowego, oferowanego przez Thomas Cook.

Jak zakup brytyjskiego koncernu turystycznego wpłynie na obecną działalność Grupy eSky i jej pozycję na rynku?

Do efektów przejęcia brytyjskiego biura podróży Thomas Cook podchodzimy dwutorowo. Pierwsza perspektywa dotyczy działalności na lokalnych rynkach w naszym regionie oraz w Europie Zachodniej. Tu duży nacisk położymy na wymianę wiedzy i doświadczeń, przy czym szczególną uwagę zwrócimy na rozwój w kluczowym obszarze produktowym – pakietach dynamicznych. W rezultacie każdy klient korzystający z usług obu firm – niezależnie od regionu – będzie cieszyć się kompleksową ofertą City Break i Wakacje. Nadmienię, że produkt ten pozwala zaplanować podróż do dowolnego miejsca, zgodnie z indywidualnymi preferencjami i bez ograniczeń, które znamy z oferty tradycyjnych touroperatorów.

Co więcej, akwizycja przyniesie nam wiele korzyści na arenie międzynarodowej. Po pierwsze, jest to kolejny kamień milowy w ekspansji zagranicznej spółki. Umocnienie pozycji na rynku brytyjskim jest dla nas o tyle istotne, że już teraz udział Wielkiej Brytanii w przychodach jest największy spośród wszystkich krajów zachodnioeuropejskich – w 2023 roku odpowiadały one za 40 proc. sprzedaży Grupy. Z drugiej strony mamy korzyści wizerunkowe: Thomas Cook to marka numer 2 wśród brytyjskich platform podróży, która ma jeden z najwyższych wskaźników znajomości marki – spontanicznej i wspomaganej. Dzięki przejęciu Thomas Cook wejdziemy w ścisłą czołówkę firm na rynku brytyjskim, które wysyłają podróżników na city breaki i wakacje w formule lot plus hotel.

Fot.: eSky.pl

Jakie plany wiąże Grupa eSky z przejęciem brytyjskiego biura, zarówno krótko— jak i długoterminowe?

W krótkim terminie skupimy się na pełnym wykorzystaniu mocnych stron eSky do uzupełnienia i wsparcia Thomasa Cook’a. Obecnie Thomas Cook to spółka, która odrodziła się jak feniks z popiołów po przykrej historii z 2019 roku i otworzyła się ponownie w pandemicznym 2020 roku. Co istotne, teraz na jej pokładzie są menedżerowie, którzy z powodzeniem prowadzą rentowną firmę.

Choć Thomas Cook jest znacznie mniejszy od naszego biznesu, to dzięki synergii operacyjnej, która będzie miała wpływ nie tylko na wzrost przychodów, ale i obniżenie kosztów, akwizycja ta w perspektywie 1-2 lat powinna mieć istotnie pozytywny wpływ na wyniki Grupy eSky. W perspektywie długoterminowej jesteśmy pewni, że przy odpowiednich inwestycjach w marketing, a także dopracowaniu oferty produktowej nie tylko wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne na Wyspach, ale też umocnimy się na innych rynkach Europy Zachodniej.

#eSky #ThomasCook #branżapodróży #technologieturystyczne #marketing #innowacje #CityBreak #Wakacje #Ryanair #LufthansaGroup #AirFranceKLM


Polecane

Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Pilotaż centralnej e-rejestracji rozpoczęty: rewolucja w zapisach do lekarza
Szybkie wiadomości
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Gdzie wyrzucić kartony, jajka i skorupki?
Biznes
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Gdańsk: Obława za pijanym kierowcą
Biznes
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Nvidia najcenniejszą firmą, wyprzedza Apple
Biznes
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Pierwsza włoska miejscowość przygotowana na tsunami
Biznes
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
ZWYCIĘZCY 2. EDYCJI HR TECH CHANGER OGŁOSZENI
Biznes

Powiązane

Sprawdź więcej podobnych artykułów
Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare
Biznes

Douglas – lider E-commerce w kategorii skincare

PFR wspiera rozwój nowych technologii
Biznes

PFR wspiera rozwój nowych technologii

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień
Biznes

Elon Musk zyskał 33 mld dolarów w jeden dzień

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?
Biznes

Poradnik: Ceny drewna kominkowego 2024. Co wiedzieć?

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe
Biznes

Patowa sytuacja Boeinga: odrzucone porozumienie płacowe

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.
Biznes

Wuefista oskarżony o molestowanie uczennic od lat.

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence
Biznes

NCBR: Nabór do konkursu Seal of Excellence

Start-upy w Polsce znowu rosną
Biznes

Start-upy w Polsce znowu rosną

Pokaż więcej
Mambiz
[optin-cat id=3478]

Bądź na bieżąco

  • Mój Kanał
  • Zapisane
  • Historia
  • Zapisane

Skontaktuj się

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kategorie:
  • Biznes
  • Szybkie wiadomości
  • Startupy
  • Pomysł na biznes
  • Dotacje
  • Sztuczna Inteligencja

mambiz.pl 2024.