Dynamiczny Rozwój E-commerce i Ekspansja Polskich Firm na Marketplaces
Dynamiczny rozwój rynków e-commerce na świecie sprawił, że zakupy na platformach marketplace m.in.: Amazon, eBay, czy Zalando stały się jednym z głównych kanałów zakupowych w Internecie. Według prognoz portalu Digital Commerce 360 wartość tego rynku ma wynosić globalnie na koniec 2024 roku już prawie 4 biliardy dolarów¹. Oznacza to podwojenie skali działalności marketplace’ów w ciągu zaledwie sześciu lat. Co więcej, szacuje się, że w 2025 roku liczba e-konsumentów korzystających z możliwości zakupów online osiągnie 3,64 miliarda, co stanowi prawie połowę populacji świata².
Świetlana Przyszłość dla Polskich Firm
To ogromny potencjał wzrostu sprzedaży dla polskich firm. Dzięki agencji Grow Now, która właśnie otworzyła swoją filię w Stanach Zjednoczonych, będą one miały możliwość wystawienia swoich produktów na amerykańskim rynku. Polska spółka, wchodząc na rynek USA, będzie dostarczała swoim klientom usługi end-to-end, które wiążą się z całym procesem sprzedaży na amerykańskich platformach tj. logistyka, kwestie prawne, strategia cenowa, kreacja i promocja. Marki i producenci, decydując się na sprzedaż na marketplace’ach za oceanem, muszą zadbać jedynie o dostępność produktów. Przyspieszy to zdecydowanie cały proces zagranicznego rozwoju. Ten model sprzedaży e-commerce za granicą, w oparciu o największe platformy, nie wymaga również od firm tak dużych inwestycji jak w przypadku tworzenia własnych platform sprzedażowych, adaptowania ich do specyfiki nowych rynków, budowania rozpoznawalności i ich zasięgu.
Nowa Era dla Grow Now
Za ekspansję, a także rozwój spółki Grow Now na rynku USA odpowiadać będą Przemysław Brejwo Managing Partner w Grow Now oraz Michał Pańko Acting Business Director agencji.
„Sprzedając setki tysięcy produktów rocznie, zauważyliśmy ogromny potencjał sprzedażowy produktów tworzonych przez polskie firmy. Już dzisiaj Grow Now jest w stanie zaoferować dostęp do 300 mln konsumentów w Europie w ciągu zaledwie kilku miesięcy promując produkty na ponad 30 rynkach. Wejście na rynek USA pozwoli nam, a w efekcie polskim markom, rozszerzenie tych działań o kolejne 300 mln konsumentów” – mówi Przemysław Brejwo, Managing Partner w Grow Now. „Dzięki usługom end-to-end nasi klienci mogą skupić się tylko na wydaniu towaru z magazynu, podczas gdy my zajmujemy się całym procesem związanym z ich promocją i sprzedażą” – dodaje.
Otwierając swoje biuro w USA, Grow Now jest drugą po Salestube spółką należącą do polskiej grupy marketingowo-technologicznej Group One, która zarejestrowała swoją działalność w Stanach Zjednoczonych.
Potencjał Amerykańskiego Rynku dla Polskich Firm – Rosnąca Siła Marketplace’ów
Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy za pośrednictwem marketplace’ów nie tylko z wygody, jaką oferują szybkie zakupy online, ale również z uwagi na większą dostępność i wybór produktów. W USA, czyli jednym z największych rynków konsumenckich na świecie, tylko w 2023 roku liczba transakcji dokonanych przez użytkowników na platformie Amazon stanowiła prawie 38% całego rynku e-commerce³. W 2023 roku Amazon osiągnął roczny przychód sprzedaży netto w granicach 575 miliardów dolarów⁴, a szacuje się, że na koniec tego roku amerykański marketplace będzie opowiadał już za niespełna połowę transakcji przeprowadzonych w ramach e-commerce w USA⁵.
Więcej informacji:
Jakub Hajczuk | Senior PR Specialist Group One
jakub.hajczuk@groupone.com.pl | +48 514 045 830
¹ https://www.digitalcommerce360.com/top-online-marketplaces-data-stats/
³ https://www.repricerexpress.com/amazon-statistics/
⁴ https://www.statista.com/statistics/266282/annual-net-revenue-of-amazoncom/
⁵ https://www.repricerexpress.com/amazon-statistics/
#ecommerce #marketplace #Amazon #polskiefirmy #GrowNow #USA #GroupOne #Salestube #ekspansja #biznes #handelinternetowy #przemyslawbrejwo #michalpańko