Ekspansja Polskich Marek: Żabka i Biedronka na Rynkach Zagranicznych
Polacy szybko przyzwyczaili się do widoku polskich marek odzieżowych w wielu europejskich krajach, w szczególności w naszym regionie. Sklepy z szyldem Reserved widoczne są również dalej, na przykład w Wielkiej Brytanii.
Żabka w Niemczech, Biedronka na Rynku Słowackim
Ostatnio również rodzime sieci sklepów ogólnospożywczych zaczynają zdobywać zagraniczne rynki. Żabka, znana sieć sklepów, wkroczyła na rynek rumuński z nową marką Froo. Pierwszy sklep otwarto w czerwcu, a obecnie jest ich około 20. Do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 50-60 sklepów. Firma twierdzi, że taka ilość pozwoli na ocenienie potencjału rynku. „Będziemy wiedzieć, jaki asortyment najlepiej trafia do klientów, jakie lokalizacje mają największy potencjał” – mówił Tomasz Blicharski, wiceprezes Grupy Żabka, podczas konferencji dotyczącej IPO. Decyzje w zakresie rozwoju sieci na rynku rumuńskim zapadną w połowie przyszłego roku.
Sklepy Froo niemal identycznie przypominają Żabki, logo nawiązuje graficznie, choć ze względu na różnice językowe nazwa musiała być inna. Sieć stawia na ofertę gastronomiczną i produkty impulsowe. Żabka szacuje, że w długoterminowej perspektywie może otworzyć tam „wiele tysięcy” sklepów, ponieważ rynek ma potencjał na tego typu format.
To nie koniec zagranicznych aspiracji Żabki. Sklepy bezobsługowe Żabka Nano także pojawiły się w Niemczech, w fabryce Tesli pod Berlinem. Na razie nie mówi się o szerokiej ekspansji w tym kraju.
#Żabka #Biedronka #ekspansja #rynkiZagraniczne #markiPolskie #handelDetaliczny