Jak zostać influencerem: Klucz do sukcesu
AŁ: Nie istnieje złoty przepis na sukces influencerów. Najlepszym sposobem jest poznanie siebie, odkrycie własnych mocnych stron i zdefiniowanie, w czym moglibyśmy się wyróżniać. Jeśli ktoś jest osobą zabawną, może przekuć tę cechę na sukces, tworząc humorystyczne filmy na TikToku. Osoby z branży beauty, pracujące wcześniej jako makijażystki, mogą zacząć udostępniać swoje umiejętności w mediach społecznościowych. Wykorzystanie własnego doświadczenia i umiejętności do tworzenia pierwszych treści zapewnia autentyczność. Warto wybrać dziedzinę, która naprawdę nas interesuje, by zawsze mieć nowe pomysły i angażować odbiorców. Na początku koncentrujmy się na eksperymentowaniu z różnymi formami twórczości. Warto być cierpliwym i stopniowo osiągać sukcesy.
Wersow (Weronika Sowa) ma jedną z najsilniejszych osobistych marek kobiecych w Polsce, wycenianą przez „Forbes Women” na 72 mln zł. Fot.: Materiały prasowe
„Poznaj siebie” – Klucz do prawdziwej kariery
NS: Bycie influencerem wymaga naturalności i autentyczności. Jeśli przy tworzeniu treści spełniamy się w naszej pasji, stają się one bardziej wiarygodne, co przyczynia się do lepszego odbioru przez widzów. Spokojne podejście, bez zabiegania o zasięgi kosztem autentyczności, to najlepsza droga do sukcesu.
Niewidoczne pułapki kupowania zasięgów
NS: Kupowanie zasięgów jest niewskazane. Zasięgi te są łatwe do wykrycia, a oszukiwanie odbiorców buduje złe relacje. Lepiej śledzić trendy i starać się angażować odbiorców. To umożliwia budowanie zaangażowanej społeczności wokół naszego profilu.
Czy warto inwestować na początku kariery?
AŁ: Ważne jest zainwestowanie w podstawowy sprzęt – dobry smartfon wystarczy na początek. Może się przydać mikrofon lub ring light. Jakość produkcji powinna rosnąć wraz z zainteresowaniem odbiorców, dlatego warto stopniowo inwestować w inne narzędzia, ale na początku nie są one konieczne.
ReZi (Remigiusz Wierzgoń) to weteran branży – pierwszy kanał na YouTubie założył 11 lat temu. Fot.: Materiały prasowe
Zarządzanie czasem jako influencer
AŁ: Nie trzeba rezygnować z obecnej pracy. Można łączyć tworzenie treści z innymi obowiązkami. Z czasem, w miarę rozwoju i zdobywania nowych zasięgów, możliwe jest poświęcenie więcej czasu na działalność influencerem.
Umowy współpracy: Pułapki dla początkujących
NS: Zawsze sprawdzajcie firmy i dokładnie analizujcie oferty. Unikajcie niewiarygodnych współprac, które mogą zaszkodzić waszej reputacji. Zwracajcie uwagę na wykorzystanie wizerunku i przestrzegajcie zasad UOKiK podczas oznaczania reklam.
Eksperymentowanie z treściami: Znajdź swoje granice
NS: Unikajcie tematów kontrowersyjnych, które mogą prowokować do sprzeczek wśród odbiorców. Wulgaryzmy i konflikty nie przynoszą nic dobrego. Starajcie się tworzyć treści, które będą pozytywnie odbierane.
Dominik Rupiński buduje biznes w oparciu o różne platformy. Fot.: Materiały prasowe
Samodzielność kontra potrzeba współpracy
AŁ: Influencerzy mogą działać samodzielnie przez długi czas, ale przy dużych zasięgach zwykle zawodzą się na dodatkowym wsparciu. NS: Indywidualność w tej kwestii jest kluczowa, ale wsparcie może być przydatne przy bardziej skomplikowanych zadaniach.
Czas na sukces: Kiedy się nie uda?
AŁ: Warto kontynuować działalność, o ile mamy motywację i pomysły. Nawet jeśli zasięgi nie rosną szybko, zyskujemy cenne umiejętności oraz doświadczenie, które można wykorzystać w różnych dziedzinach.
Popularność można zdobyć przez współpracę z innymi influencerami, jak grupa genzie pod skrzydłami Friza. Fot.: Materiały prasowe
Gospodarka influencerem: kiedy założyć firmę?
NS: Działalność gospodarczą najlepiej założyć, gdy współprace są regularne. Na początek warto korzystać z alternatyw, takich jak umowy zlecenie.